Гледам разни снимки на тия букси на калорифера, много тънки жици ми се виждат, неповече от 2.5кв мм, аз ли съм в грешка нещо с тия дебелите кабели дето съм си наумил?
Известие
Collapse
No announcement yet.
Идея за пускане на електрическия подгрев на климатроника
Collapse
X
-
Преди малко понавързах нещата, вече имам още една екстра в колата, макар и доста недоизкусурена все още. Тъпия климатроник няма на жълтата букса пин10 и пин12, т.е. в самата букса са празни гнездата. Пробвах с една жичка и пробна лампичка, няма напрежение, от което съдя че може би изобщо не е активиран аддишънъл хейтъра (макар на диагностика да показа че го има и уж е активен но дали беше само тест или не тъй и не разбрахме).
Та..., откъде мога да намеря такива пинчета, би било добре наистина да взема сигнал от там и да не го мисля повече.
Иначе на първо четене нещата изглеждат добре, веднага с палене вътре почва да духа все едно колата е на около 40гр, леко марно но достатъчно за да изсуши стъклата и да ги размрази. При включени 3 нагреватела напежението е стабилно на 13.9-14в, при 2 нагреватела 14.1в, при 1 нагревател 14.2в, което мисля че е повече от достатъчно. В найскоро време ще бодна един термометър някъде в кожуха за да наблюдавам какво се случва, даже мярнах някакви термостати с които можеш да си нагласяш на колко градуса да изключи, с дисплей, с иконки и т.н.Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
Горе главата, нищо че е празна...
Comment
-
Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщениеПреди малко понавързах нещата, вече имам още една екстра в колата, макар и доста недоизкусурена все още. Тъпия климатроник няма на жълтата букса пин10 и пин12, т.е. в самата букса са празни гнездата. Пробвах с една жичка и пробна лампичка, няма напрежение, от което съдя че може би изобщо не е активиран аддишънъл хейтъра (макар на диагностика да показа че го има и уж е активен но дали беше само тест или не тъй и не разбрахме).
Та..., откъде мога да намеря такива пинчета, би било добре наистина да взема сигнал от там и да не го мисля повече.
Иначе на първо четене нещата изглеждат добре, веднага с палене вътре почва да духа все едно колата е на около 40гр, леко марно но достатъчно за да изсуши стъклата и да ги размрази. При включени 3 нагреватела напежението е стабилно на 13.9-14в, при 2 нагреватела 14.1в, при 1 нагревател 14.2в, което мисля че е повече от достатъчно. В найскоро време ще бодна един термометър някъде в кожуха за да наблюдавам какво се случва, даже мярнах някакви термостати с които можеш да си нагласяш на колко градуса да изключи, с дисплей, с иконки и т.н.
Колега не разбрах при теб силовата част и релетата има ли ги? И не разчитай много че ако окабелиш буксата ще реши да заработиAlfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
Peugeot 508 RXH 02.2013
Comment
-
Нямаше нищо, нито силова, нито оперативна, нито нагревател. Буксата и без да я окабелявам разбрах че климатроника не подава сигнал на крачетата си, явно не е активиран софтуерно. Първо ще пробвам с активация и ако дойде сигнал ще го закача към реленцата. Замислил съм и да сложа по един светодиод на силовата верига на всеки нагревател, да си ми свети и да виждам ако включа нещо неволно.Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
Горе главата, нищо че е празна...
Comment
-
Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщениеНямаше нищо, нито силова, нито оперативна, нито нагревател. Буксата и без да я окабелявам разбрах че климатроника не подава сигнал на крачетата си, явно не е активиран софтуерно. Първо ще пробвам с активация и ако дойде сигнал ще го закача към реленцата. Замислил съм и да сложа по един светодиод на силовата верига на всеки нагревател, да си ми свети и да виждам ако включа нещо неволно.Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
Peugeot 508 RXH 02.2013
Comment
-
Ами не съм ги търсил въпросните сигнали по другите пинове, ще опитам първо с активация и ще проверя дали излиза сигнал, ако излиза съответно ще ги вържа в "автоматичен режим". В случай че пак нищо не се случва ще го оставя в ръчен режим както е сега. За всеки случай вчера боднах по един светодиод на всеки нагревател в силовата му верига, в случай че залепне реленце или по някакъв начин стигне до него напрежение без аз да знам. Скоро ще заръчам един термометър за кола, който има вграден и външен температурен датчик и волтмер, гледам ги по 5$ в алиекспреса.Last edited by mirchozo; d.m.y г., 09:21.Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
Горе главата, нищо че е празна...
Comment
-
Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщениеАми не съм ги търсил въпросните сигнали по другите пинове, ще опитам първо с активация и ще проверя дали излиза сигнал, ако излиза съответно ще ги вържа в "автоматичен режим". В случай че пак нищо не се случва ще го оставя в ръчен режим както е сега. За всеки случай вчера боднах по един светодиод на всеки нагревател в силовата му верига, в случай че залепне реленце или по някакъв начин стигне до него напрежение без аз да знам. Скоро ще заръчам един термометър за кола, който има вграден и външен температурен датчик и волтмер, гледам ги по 5$ в алиекспреса.
Тоя термометър не знам какво ще го правиш. Как точно мислиш да го включиш в управлението? И нали се сещаш че трябва да мери напрежение на клемите на акумулатора, иначе нищо не правиш.Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
Peugeot 508 RXH 02.2013
Comment
-
Датчика дето е на маркуча за парното го имам. За другите неща предполагам че пак ги имам. Какво ще рече да му сменя версията на софтуера, той си го има адишънъл хейтър в опциите, трябва само да го активирам.
Термометъра ще е само за информация, ще му сложа датчика вътре в кожуха на парното малко над калорифера да виждам колко градуса прави. А иначе той си има и иконка волтмер което показва напрежението, но не мисля че е необходимо да го меря на кламите на акумулатора, мога и в запалката да го ръгна, едно и също е, дори вътре ще мери с ~0.2 по-ниско, което не е проблем.Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
Горе главата, нищо че е празна...
Comment
-
Мога ли да попитам нещо леко в страни от темата, казахте че сте се закачвали с диагностика на Delphi към климатичната конзола. Засича ми грешка P1950 Pollution Sensor, ако не се лъжа. Не намирам информация за нея в интернет. Идеи от какво е и дали е сериозно? Благодаря предварително
Comment
-
Ние закачахме с Делфи, но малко порнография тая програмка ми се видя, нещо от сорта на аутоком. Не съм се ровил да търся дали има някакви описания за грешките, а и малко трудно ще ми я дадат да си играя на спокойствие тъй като е на познат който бачка постоянно с лаптопа.
Иначе ако поразсъждаваме малко, в кожуха има няколко сензора за температурата, входящия с моторчето, и на всеки въздуховод има по един. Предполагам че има и някой сензор за позицията на клапите или ги хваща направо от стъпковите моторчета, нещо като моторчетата на фаровете ако сте разглобявали такова.Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
Горе главата, нищо че е празна...
Comment
-
Първоначално публикувано от DMS Покажи съобщениеМога ли да попитам нещо леко в страни от темата, казахте че сте се закачвали с диагностика на Delphi към климатичната конзола. Засича ми грешка P1950 Pollution Sensor, ако не се лъжа. Не намирам информация за нея в интернет. Идеи от какво е и дали е сериозно? Благодаря предварителноAlfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
Peugeot 508 RXH 02.2013
Comment
-
[QUOTE=mirchozo;1458867]Датчика дето е на маркуча за парното го имам. За другите неща предполагам че пак ги имам. Какво ще рече да му сменя версията на софтуера, той си го има адишънъл хейтър в опциите, трябва само да го активирам.
Ми за да ни направят максимално черен живота са написали различни версии на софтуера за климатроника че и ъбдейти са пускали. И има разлика в това каква точно е окомплектацията на колата.Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
Peugeot 508 RXH 02.2013
Comment
-
Първоначално публикувано от DMS Покажи съобщениеТази климатична конзола ще се окаже много умнаКъде стои този датчик? (ако въобще го има). Не съм усещал да ми затвори клапата при външен източник на миризма, но най-вероятно трябва и да е на автоматичен режим, който аз не използвам.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
Comment